
Podczas targów Dobrej książki we Wrocławiu, 3 grudnia br natknęłam się na stoisko Krainy Queverton. Wszystko tam było magiczne, także smok, bardzo przyjazny.

Kraina Queverton
Jest
rzeczywistym odzwierciedleniem marzeń każdego, kogo fascynuje literatura
i filmy z kręgu szeroko rozumianej fantastyki, ze szczególnym naciskiem
na przygody dziejące się w różnych światach fantasy.
Inspiracją twórców krainy są historie, przygody, legendy i opowieści z
dziesiątek publikacji autorów różnej narodowości, którzy tworzą
fantastyczne światy, ciekawych bohaterów i niesamowite scenariusze
zdarzeń. Do autorów tych należą przede wszystkim: J. K. Rolling ze swoją
serią przygód o Harrym Potterze, J. Flanagan ze zwiadowcą Willem
Treatym i jego kompanami Halten, Horacem, Alyss, J. R. R. Tolkien z
rodem Bagginsów, R. Riordan z utalentowanym Percym Jacksonem, C. S.
Lewis z dziećmi Adama i Ewy, P. V. Brett z wytatuowanym runami po uszy
Arlenem, T. Zahn – jeden z autorów wielkich serii dot. „Gwiezdnych
Wojen” i wielu, wielu innych autorów, których powieści są mniej
popularne, czy skierowane do węższej grupy czytelników, choćby z uwagi
na wiek.

Naturalnie
wydarzenia w Krainie Queverton przyjmują najwyższe obroty w czasie,
kiedy dzieci i młodzież mają wolne od powszechnej nauki, czyli w ferie
zimowe i wakacje letnie. Wtedy to swoje podwoje otwierają Szkoły
Quevertonu, które w niezwykły sposób łączą zdobywanie pożytecznych
umiejętności z zabawą w „rzeczywisty świat fantasy”. Queverton, jako
świat łączący fanów fantastycznych przygód dziejących się w tajemniczej
przeszłości oraz tych, którzy wolą zaglądać daleko w przyszłość, posiada
na swoich ziemiach szkoły – programy zabawy – dla nich wszystkich.
Szkoła Czarodziejów
Queverton odpowiada miłośnikom zaklęć, mocy wewnętrznej, niewyjaśnionych
zdarzeń, szczególnie polecana fanom Harry’ego Pottera, jest
zobowiązania do kształcenia uczniów – młodych czarodziejów, którzy
obronią Krainę przez złymi czarnoksiężnikami i postaciami parającymi się
czarną magią.
Szkoła Tropicieli
Queverton, jako zbrojne ramię Krainy, jest odpowiedzią dla chcących
pobawić się w bycie rycerzem, zwiadowcą, kurierem, posłańcem i innymi
bohaterami, gdzie wzorem do naśladowania jest Halt ze swoim uczniem
Willem Treatym, czy Frodo Baggins.
Szkoła Iluzjonistów to
gratka dla fascynatów nie tylko sztuki iluzji (znikających kart,
lewitującego stolika), ale również tajemniczej „alchemii” – mieszania
odczynników chemicznych, żeby powstał dym itd.
Queverton, jako kraina
istniejąca od zawsze i na wieki, we wszystkich czasach i w każdej
przestrzeni, nie zapomina o fanach „Gwiezdnych Wojen”, czy „Star Treka”,
dla których otwiera Gwiezdną Akademię, której rekruci każdego lata
bronią przejścia portalem czasu przed galaktycznymi wrogami Quevertonu…
Uczestnicy przenoszą się w świat,
pełen przygód, nowych, ciekawych znajomości oraz niecodziennych zajęć.
Poza starannie dobranymi Profesorami (wychowawcami), niesamowitą
atmosferę buduje wielkość i tajemniczość Zamku. Raj dla fanów Szkoły
Magii i Czarodziejstwa Hogwart! Przednia zabawa inspirowana przygodami
trójki przyjaciół: Harry’ego Pottera, Hermiony Granger i Rona Weasley’a.
„Spadkobiercy Myśli” – opis fabuły
pojawi się po zakończeniu misji „Tajemnica Rubinowej Fortecy”, gdyż od
jej przebiegu i finału uzależniona jest letnia misja czarodziejów i
tropicieli w Zamku Gniew.

Wydział Nauk Stosowanych:
przedmioty: zielarstwo i
ziołolecznictwo (nauka o ziołach i ich wpływie na zdrowie człowieka),
kryptografia i kryptoanaliza (nauka kodowania i dekodowania wiadomości
za pomocą szyfrów), pierwsza pomoc (nauka podstawowych umiejętności z
zakresu pierwszej pomocy), warsztaty kreatywności (kształtowanie
umiejętności wolnego, nieograniczonego myślenia), eksperymenty i
doświadczenia (wybrane elementy z dziedziny fizyki i chemii),
imprezy: Konkurs Kreatywności „Magia Umysłu”.Wydział Umiejętności Nadzwyczajnych:

imprezy: Turniej
Trójmagiczny (trzy zadania dla wybranych uczestników z każdego Domu),
Quiz Wiedzy o Świecie Harry’ego Pottera, zabawa fabularyzowana: „Komnata
Tajemnic została otwarta”, nocne zwiedzanie zamku (dla chętnych) –
zwiedzanie połączone z legendami zamku.
Wydział Rozrywki Niekonwencjonalnej:
przedmioty: quidditch
SC (gra czarodziejów, której zasady oparte są o grę znaną z przygód
Harry’ego Pottera – zgodnie ze światowymi standardami), rytm i ekspresja
(nauka tańców różnych stylów tanecznych), szachy (nauka gry oraz
podstawowych strategii) i inne gry planszowe (typu: „Osadnicy z
Catanu”), „Wyznawcy Sanguinów” (karciana gra logiczno-strategiczna), gry
i zabawy plebejskie (różne aktywności ruchowe na świeżym powietrzu),
fabryka głosu (nauka podstaw emisji głosu, technik recytacji oraz
wybranych piosenek).
imprezy: Turniej
Quidditcha, DanceFeast (wielki turniej umiejętności tanecznych),
„Wyznawcy Sanguinów” – finałowa rozgrywka, Turniej o tytuł Minstrela
Quevertonu.
Szukaj TUTAJ
Uczestnicy przenoszą się w świat,
pełen przygód, nowych, ciekawych znajomości oraz niecodziennych zajęć.
Poza starannie dobranymi Mistrzami (wychowawcami), Łuczniczką, Paladynem
i Asasynem, niesamowitą atmosferę buduje wielkość i tajemniczość Zamku.
Raj dla fanów Śródziemia, Araluenu, Panem! Przednia zabawa inspirowana
przygodami bohaterów, jak np.: Will Treaty, Halt O’Carrick, rodzeństwo
Pewensie czy Frodo, Bilbo i cała Drużyna pierścienia.
„Tajemnica Rubinowej Fortecy”
Okazało się, że moce Czarnoksiężnika
sprowadzonego przez Damaris nie wystarczają, aby pokonać dobrze
wyuczonych w swym fachu czarodziejów, wspieranych ochoczo przez
tropicieli. Mało tego, uciekając krętymi krużgankami do jednej z
czterech wież, w której pozostawił uchylony portal do swej cuchnącej
pieczary, upuścił księgę napisaną przez budowniczych zamczyska. Legenda
głosi, że jedna spośród opowieści jest historią prawdziwą – tajemnicą
Rubinowej Fortecy. Czy czarodziejom i tropicielom uda się rozwikłać
zagadkę?
Z kroniki Tien, Księstwa Rubinowych Fortec...
Damaris, przywódczyni Rodu Sanguinów –
wrogów Quevertonu, uwięziwszy Catalina w puszczy
Szukaj TUTAJ
Szkoła Iluzjonistów Queverton to
idealne miejsce dla tych, którzy pragną pozostawać niezauważeni i
działać z drugiego planu, niczym szare eminencje na dworach władców.
Atmosferę i niezapomniany klimat budują tutaj nie tylko zamki i
warownie, ale również wielkie postaci Quevertonu, podobne do Malcolma ze
„Zwiadowców”, członków „Zakonu Feniksa” i innych tajemniczych
bohaterów, którzy udzielają nauk młodym adeptom Szkoły.

Średniowieczne zamki, stroje, fabuła,
zajęcia z prawdziwymi iluzjonistami, magiczne triki, oszukiwanie
zmysłów… Dowiedz się, co to znaczy konspiracja, intryga, siła i potęga
umysłu!
Szkoła czarodziejów TUTAJ
Szkoła tropicieli TUTAJ
Szkoła Iluzjonistów TUTAJ
Queverton na Facebooku TUTAJ