Czy marzyliście kiedykolwiek, aby zostać bohaterem ulubionej książki? Pojechać do Hogwartu i stać się Harrym Potterem, albo do Ker-Paravel – stolicy Narnii? zamiast nudnych kolonii lub zimowiska przeżywać przygody wykorzystując zaklęcia, magiczne artefakty, uczyć
się, jak przygotować tajemne mikstury, jak zajrzeć w przyszłość, jak
wykonać powierzone tajne misje…? A może wolisz Szkołę Tropicieli: Bractwo Pierścienia?
Podczas targów Dobrej książki we Wrocławiu, 3 grudnia br natknęłam się na stoisko Krainy Queverton. Wszystko tam było magiczne, także smok, bardzo przyjazny.
Przewodnicy i Profesorowie Szkoły Czarodziejów nauczą Cię jak rzucać
zaklęcia z kunsztem Hermiony, jak opiekować się magicznymi zwierzętami,
by zdobyć ich zaufanie tak jak Hagrid, jak wykorzystać iluzję i porwać
tłum za swoimi sztuczkami, jak rozmawiać z Dementorami, tworzyć
receptury, ważyć eliksiry…
Kraina Queverton
Jest
rzeczywistym odzwierciedleniem marzeń każdego, kogo fascynuje literatura
i filmy z kręgu szeroko rozumianej fantastyki, ze szczególnym naciskiem
na przygody dziejące się w różnych światach fantasy.
Inspiracją twórców krainy są historie, przygody, legendy i opowieści z
dziesiątek publikacji autorów różnej narodowości, którzy tworzą
fantastyczne światy, ciekawych bohaterów i niesamowite scenariusze
zdarzeń. Do autorów tych należą przede wszystkim: J. K. Rolling ze swoją
serią przygód o Harrym Potterze, J. Flanagan ze zwiadowcą Willem
Treatym i jego kompanami Halten, Horacem, Alyss, J. R. R. Tolkien z
rodem Bagginsów, R. Riordan z utalentowanym Percym Jacksonem, C. S.
Lewis z dziećmi Adama i Ewy, P. V. Brett z wytatuowanym runami po uszy
Arlenem, T. Zahn – jeden z autorów wielkich serii dot. „Gwiezdnych
Wojen” i wielu, wielu innych autorów, których powieści są mniej
popularne, czy skierowane do węższej grupy czytelników, choćby z uwagi
na wiek.
Przygody głównych bohaterów powieści oraz elementy ich życia codziennego
są umiejętnie komponowane w świat Quevertonu, który skądinąd posiada
własne postacie, terytoria, spiski, intrygi i wszelkie elementy, które
muszą znaleźć się w porządnym świecie fantasy. Mapa Quevertonu obejmuje
nie tylko zamki i pałace, takie jak: Gniew, Czochę, Kliczków, Krasiczyn,
Mosznę, Baranów Sandomierski, Giżycko czy Witaszyce, ale również
miasta, m.in.: Warszawę, Katowice, Trójmiasto, Wrocław oraz niemieckie
Drezno, czeską Pragę, czy ukraiński Lwów. We wszystkich tych miejscach
aktywnie działają quevertonowscy bohaterowie: Namiestnik, Lord
Protector, Valerius Virtus, czy ród Sanguinów.
Naturalnie
wydarzenia w Krainie Queverton przyjmują najwyższe obroty w czasie,
kiedy dzieci i młodzież mają wolne od powszechnej nauki, czyli w ferie
zimowe i wakacje letnie. Wtedy to swoje podwoje otwierają Szkoły
Quevertonu, które w niezwykły sposób łączą zdobywanie pożytecznych
umiejętności z zabawą w „rzeczywisty świat fantasy”. Queverton, jako
świat łączący fanów fantastycznych przygód dziejących się w tajemniczej
przeszłości oraz tych, którzy wolą zaglądać daleko w przyszłość, posiada
na swoich ziemiach szkoły – programy zabawy – dla nich wszystkich.
Szkoła Czarodziejów
Queverton odpowiada miłośnikom zaklęć, mocy wewnętrznej, niewyjaśnionych
zdarzeń, szczególnie polecana fanom Harry’ego Pottera, jest
zobowiązania do kształcenia uczniów – młodych czarodziejów, którzy
obronią Krainę przez złymi czarnoksiężnikami i postaciami parającymi się
czarną magią.
Szkoła Tropicieli
Queverton, jako zbrojne ramię Krainy, jest odpowiedzią dla chcących
pobawić się w bycie rycerzem, zwiadowcą, kurierem, posłańcem i innymi
bohaterami, gdzie wzorem do naśladowania jest Halt ze swoim uczniem
Willem Treatym, czy Frodo Baggins.
Szkoła Iluzjonistów to
gratka dla fascynatów nie tylko sztuki iluzji (znikających kart,
lewitującego stolika), ale również tajemniczej „alchemii” – mieszania
odczynników chemicznych, żeby powstał dym itd.
Queverton, jako kraina
istniejąca od zawsze i na wieki, we wszystkich czasach i w każdej
przestrzeni, nie zapomina o fanach „Gwiezdnych Wojen”, czy „Star Treka”,
dla których otwiera Gwiezdną Akademię, której rekruci każdego lata
bronią przejścia portalem czasu przed galaktycznymi wrogami Quevertonu…
Uczestnicy przenoszą się w świat,
pełen przygód, nowych, ciekawych znajomości oraz niecodziennych zajęć.
Poza starannie dobranymi Profesorami (wychowawcami), niesamowitą
atmosferę buduje wielkość i tajemniczość Zamku. Raj dla fanów Szkoły
Magii i Czarodziejstwa Hogwart! Przednia zabawa inspirowana przygodami
trójki przyjaciół: Harry’ego Pottera, Hermiony Granger i Rona Weasley’a.
„Spadkobiercy Myśli” – opis fabuły
pojawi się po zakończeniu misji „Tajemnica Rubinowej Fortecy”, gdyż od
jej przebiegu i finału uzależniona jest letnia misja czarodziejów i
tropicieli w Zamku Gniew.
INAUGURACJA letniego
semestru Ligi Czarodziejów rozpoczyna się od uroczystej kolacji, w
czasie której uczestnicy otrzymują szaty. Po kolacji następuje magiczny
przydział do Domów, tzw. „Tiara Przydziału” oraz przedstawienie
Profesorów. Od tego mementu uczestnicy stają się uczniami Szkoły.
Zajęcia i imprezy* realizowane w trakcie wypoczynku** skupione są wokół następujących Wydziałów:Wydział Nauk Stosowanych:
przedmioty: zielarstwo i
ziołolecznictwo (nauka o ziołach i ich wpływie na zdrowie człowieka),
kryptografia i kryptoanaliza (nauka kodowania i dekodowania wiadomości
za pomocą szyfrów), pierwsza pomoc (nauka podstawowych umiejętności z
zakresu pierwszej pomocy), warsztaty kreatywności (kształtowanie
umiejętności wolnego, nieograniczonego myślenia), eksperymenty i
doświadczenia (wybrane elementy z dziedziny fizyki i chemii),
imprezy: Konkurs Kreatywności „Magia Umysłu”.Wydział Umiejętności Nadzwyczajnych:
przedmioty:
wróżbiarstwo, czyli sztuka przepowiadania przyszłości i odkrywania
tajemnic przeszłości (symulacja wróżenia różnymi technikami), studnia
zaklęć (nauka zaklęć stosowanych w książkach o przygodach Harry’ego
Pottera – po zajęciach istnieje możliwość dołączenia do Klubu
Pojedynków), historia magii i Magów (wybrane elementy z historii magii
zaczerpnięte z różnych kręgów cywilizacyjnych), Potęga Run (nauka
kreślenia Run i ich znaczenie), różdżkoznawstwo (wiedza dot. rodzajów
różdżek, ich znaczenia oraz budowy), alchemia i eliksiry (m.in.:
bezpieczne zabawy z suchym lodem czy ciekłym azotem), galeria talizmanów
(wybrane elementy z wiedzy o talizmanach, amuletach – rodzaje,
historia, znaczenie),
imprezy: Turniej
Trójmagiczny (trzy zadania dla wybranych uczestników z każdego Domu),
Quiz Wiedzy o Świecie Harry’ego Pottera, zabawa fabularyzowana: „Komnata
Tajemnic została otwarta”, nocne zwiedzanie zamku (dla chętnych) –
zwiedzanie połączone z legendami zamku.
Wydział Rozrywki Niekonwencjonalnej:
przedmioty: quidditch
SC (gra czarodziejów, której zasady oparte są o grę znaną z przygód
Harry’ego Pottera – zgodnie ze światowymi standardami), rytm i ekspresja
(nauka tańców różnych stylów tanecznych), szachy (nauka gry oraz
podstawowych strategii) i inne gry planszowe (typu: „Osadnicy z
Catanu”), „Wyznawcy Sanguinów” (karciana gra logiczno-strategiczna), gry
i zabawy plebejskie (różne aktywności ruchowe na świeżym powietrzu),
fabryka głosu (nauka podstaw emisji głosu, technik recytacji oraz
wybranych piosenek).
imprezy: Turniej
Quidditcha, DanceFeast (wielki turniej umiejętności tanecznych),
„Wyznawcy Sanguinów” – finałowa rozgrywka, Turniej o tytuł Minstrela
Quevertonu.
Szukaj TUTAJ
Uczestnicy przenoszą się w świat,
pełen przygód, nowych, ciekawych znajomości oraz niecodziennych zajęć.
Poza starannie dobranymi Mistrzami (wychowawcami), Łuczniczką, Paladynem
i Asasynem, niesamowitą atmosferę buduje wielkość i tajemniczość Zamku.
Raj dla fanów Śródziemia, Araluenu, Panem! Przednia zabawa inspirowana
przygodami bohaterów, jak np.: Will Treaty, Halt O’Carrick, rodzeństwo
Pewensie czy Frodo, Bilbo i cała Drużyna pierścienia.
„Tajemnica Rubinowej Fortecy”
Okazało się, że moce Czarnoksiężnika
sprowadzonego przez Damaris nie wystarczają, aby pokonać dobrze
wyuczonych w swym fachu czarodziejów, wspieranych ochoczo przez
tropicieli. Mało tego, uciekając krętymi krużgankami do jednej z
czterech wież, w której pozostawił uchylony portal do swej cuchnącej
pieczary, upuścił księgę napisaną przez budowniczych zamczyska. Legenda
głosi, że jedna spośród opowieści jest historią prawdziwą – tajemnicą
Rubinowej Fortecy. Czy czarodziejom i tropicielom uda się rozwikłać
zagadkę?
Z kroniki Tien, Księstwa Rubinowych Fortec...
Damaris, przywódczyni Rodu Sanguinów –
wrogów Quevertonu, uwięziwszy Catalina w puszczy kliczkowskiej, poczuła się na tyle silna, aby sprowadzić Ducha Lodu w północne księstwa Krainy. Szczególnie Zamek Gniew był w niebezpieczeństwie, gdyż jako stolica Księstwa i jednocześnie twierdza na lewym brzegu Vistuli, stanowiła zawsze niezwykle ważny punkt oporu. Dzięki jednak odwadze, zręczności i przebiegłości quevertonowskich tropicieli, Duch na zawsze został rozgromiony. I wydawałoby się, że życie w Księstwie uspokoi się na jakiś czas… Jednak rozdrażniona Damaris, wyciągając kolejnego asa z rękawa swej przeczarnej peleryny, nakłoniwszy Czarnoksiężnika do powrotu na swe dawne ziemie, przysporzyła nie lada problemów Ambasadorom Quevertonu. Czarnoksiężnik jednak, którego prawdziwego imienia do dzisiaj nikt nie poznał, musiał po raz kolejny ulec wiedzy i umiejętnościom naszych wspaniałych czarodziejów i opuścić rubinową twierdzę. A że uciekał w wielkim pośpiechu nieoczekiwanie pozostawił po sobie coś, co być może pomoże w dalszej walce z Sanguinami…
Szukaj TUTAJ
Szkoła Iluzjonistów Queverton to
idealne miejsce dla tych, którzy pragną pozostawać niezauważeni i
działać z drugiego planu, niczym szare eminencje na dworach władców.
Atmosferę i niezapomniany klimat budują tutaj nie tylko zamki i
warownie, ale również wielkie postaci Quevertonu, podobne do Malcolma ze
„Zwiadowców”, członków „Zakonu Feniksa” i innych tajemniczych
bohaterów, którzy udzielają nauk młodym adeptom Szkoły.
Szkoła Iluzjonistów to najbardziej
tajemnicza sekcja w całej edukacji młodych Quevertonów, to subtelne
połączenie umiejętności czarodziejskich, tropicielskich i zwiadowczych
oraz przede wszystkim elementy iluzji, alchemii i innych umiejętności,
których działanie potrafi zwieść wrogów Krainy na manowce.
Średniowieczne zamki, stroje, fabuła,
zajęcia z prawdziwymi iluzjonistami, magiczne triki, oszukiwanie
zmysłów… Dowiedz się, co to znaczy konspiracja, intryga, siła i potęga
umysłu!
Szkoła czarodziejów TUTAJ
Szkoła tropicieli TUTAJ
Szkoła Iluzjonistów TUTAJ
Queverton na Facebooku TUTAJ