niedziela, 18 grudnia 2016

Szkoła czarodziejów czyli zostań bohaterem ulubionej powieści!

Czy marzyliście kiedykolwiek, aby zostać bohaterem ulubionej książki? Pojechać do Hogwartu i stać się Harrym Potterem, albo do Ker-Paravel – stolicy Narnii? zamiast nudnych kolonii lub zimowiska przeżywać przygody wykorzystując zaklęcia, magiczne artefakty, uczyć się, jak przygotować tajemne mikstury, jak zajrzeć w przyszłość, jak wykonać powierzone tajne misje…? A może wolisz Szkołę Tropicieli: Bractwo Pierścienia?
Podczas targów Dobrej książki we Wrocławiu, 3 grudnia br natknęłam się na stoisko Krainy Queverton. Wszystko tam było magiczne, także smok, bardzo przyjazny. 

Przewodnicy i Profesorowie Szkoły Czarodziejów nauczą Cię jak rzucać zaklęcia z kunsztem Hermiony, jak opiekować się magicznymi zwierzętami, by zdobyć ich zaufanie tak jak Hagrid, jak wykorzystać iluzję i porwać tłum za swoimi sztuczkami, jak rozmawiać z Dementorami, tworzyć receptury, ważyć eliksiry…
Kraina Queverton
Jest rzeczywistym odzwierciedleniem marzeń każdego, kogo fascynuje literatura i filmy z kręgu szeroko rozumianej fantastyki, ze szczególnym naciskiem na przygody dziejące się w różnych światach fantasy.
 Inspiracją twórców krainy są historie, przygody, legendy i opowieści z dziesiątek publikacji autorów różnej narodowości, którzy tworzą fantastyczne światy, ciekawych bohaterów i niesamowite scenariusze zdarzeń. Do autorów tych należą przede wszystkim: J. K. Rolling ze swoją serią przygód o Harrym Potterze, J. Flanagan ze zwiadowcą Willem Treatym i jego kompanami Halten, Horacem, Alyss, J. R. R. Tolkien z rodem Bagginsów, R. Riordan z utalentowanym Percym Jacksonem, C. S. Lewis z dziećmi Adama i Ewy, P. V. Brett z wytatuowanym runami po uszy Arlenem, T. Zahn – jeden z autorów wielkich serii dot. „Gwiezdnych Wojen” i wielu, wielu innych autorów, których powieści są mniej popularne, czy skierowane do węższej grupy czytelników, choćby z uwagi na wiek.
Przygody głównych bohaterów powieści oraz elementy ich życia codziennego są umiejętnie komponowane w świat Quevertonu, który skądinąd posiada własne postacie, terytoria, spiski, intrygi i wszelkie elementy, które muszą znaleźć się w porządnym świecie fantasy. Mapa Quevertonu obejmuje nie tylko zamki i pałace, takie jak: Gniew, Czochę, Kliczków, Krasiczyn, Mosznę, Baranów Sandomierski, Giżycko czy Witaszyce, ale również miasta, m.in.: Warszawę, Katowice, Trójmiasto, Wrocław oraz niemieckie Drezno, czeską Pragę, czy ukraiński Lwów. We wszystkich tych miejscach aktywnie działają quevertonowscy bohaterowie: Namiestnik, Lord Protector, Valerius Virtus, czy ród Sanguinów.

Naturalnie wydarzenia w Krainie Queverton przyjmują najwyższe obroty w czasie, kiedy dzieci i młodzież mają wolne od powszechnej nauki, czyli w ferie zimowe i wakacje letnie. Wtedy to swoje podwoje otwierają Szkoły Quevertonu, które w niezwykły sposób łączą zdobywanie pożytecznych umiejętności z zabawą w „rzeczywisty świat fantasy”. Queverton, jako świat łączący fanów fantastycznych przygód dziejących się w tajemniczej przeszłości oraz tych, którzy wolą zaglądać daleko w przyszłość, posiada na swoich ziemiach szkoły – programy zabawy – dla nich wszystkich.
Szkoła Czarodziejów Queverton odpowiada miłośnikom zaklęć, mocy wewnętrznej, niewyjaśnionych zdarzeń, szczególnie polecana fanom Harry’ego Pottera, jest zobowiązania do kształcenia uczniów – młodych czarodziejów, którzy obronią Krainę przez złymi czarnoksiężnikami i postaciami parającymi się czarną magią.
Szkoła Tropicieli Queverton, jako zbrojne ramię Krainy, jest odpowiedzią dla chcących pobawić się w bycie rycerzem, zwiadowcą, kurierem, posłańcem i innymi bohaterami, gdzie wzorem do naśladowania jest Halt ze swoim uczniem Willem Treatym, czy Frodo Baggins.
Szkoła Iluzjonistów to gratka dla fascynatów nie tylko sztuki iluzji (znikających kart, lewitującego stolika), ale również tajemniczej „alchemii” – mieszania odczynników chemicznych, żeby powstał dym itd.
Queverton, jako kraina istniejąca od zawsze i na wieki, we wszystkich czasach i w każdej przestrzeni, nie zapomina o fanach „Gwiezdnych Wojen”, czy „Star Treka”, dla których otwiera Gwiezdną Akademię, której rekruci każdego lata bronią przejścia portalem czasu przed galaktycznymi wrogami Quevertonu…

Szkoła Czarodziejów QUEVERTON w Zamku Gniew
„Spadkobiercy Myśli”
Uczestnicy przenoszą się w świat, pełen przygód, nowych, ciekawych znajomości oraz niecodziennych zajęć. Poza starannie dobranymi Profesorami (wychowawcami), niesamowitą atmosferę buduje wielkość i tajemniczość Zamku. Raj dla fanów Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart! Przednia zabawa inspirowana przygodami trójki przyjaciół: Harry’ego Pottera, Hermiony Granger i Rona Weasley’a.
„Spadkobiercy Myśli” – opis fabuły pojawi się po zakończeniu misji „Tajemnica Rubinowej Fortecy”, gdyż od jej przebiegu i finału uzależniona jest letnia misja czarodziejów i tropicieli w Zamku Gniew.

INAUGURACJA letniego semestru Ligi Czarodziejów rozpoczyna się od uroczystej kolacji, w czasie której uczestnicy otrzymują szaty. Po kolacji następuje magiczny przydział do Domów, tzw. „Tiara Przydziału” oraz przedstawienie Profesorów. Od tego mementu uczestnicy stają się uczniami Szkoły.
Zajęcia i imprezy* realizowane w trakcie wypoczynku** skupione są wokół następujących Wydziałów:
Wydział Nauk Stosowanych:
przedmioty: zielarstwo i ziołolecznictwo (nauka o ziołach i ich wpływie na zdrowie człowieka), kryptografia i kryptoanaliza (nauka kodowania i dekodowania wiadomości za pomocą szyfrów), pierwsza pomoc (nauka podstawowych umiejętności z zakresu pierwszej pomocy), warsztaty kreatywności (kształtowanie umiejętności wolnego, nieograniczonego myślenia), eksperymenty i doświadczenia (wybrane elementy z dziedziny fizyki i chemii),
imprezy: Konkurs Kreatywności „Magia Umysłu”.
Wydział Umiejętności Nadzwyczajnych:
przedmioty: wróżbiarstwo, czyli sztuka przepowiadania przyszłości i odkrywania tajemnic przeszłości (symulacja wróżenia różnymi technikami), studnia zaklęć (nauka zaklęć stosowanych w książkach o przygodach Harry’ego Pottera – po zajęciach istnieje możliwość dołączenia do Klubu Pojedynków), historia magii i Magów (wybrane elementy z historii magii zaczerpnięte z różnych kręgów cywilizacyjnych), Potęga Run (nauka kreślenia Run i ich znaczenie), różdżkoznawstwo (wiedza dot. rodzajów różdżek, ich znaczenia oraz budowy), alchemia i eliksiry (m.in.: bezpieczne zabawy z suchym lodem czy ciekłym azotem), galeria talizmanów (wybrane elementy z wiedzy o talizmanach, amuletach – rodzaje, historia, znaczenie),
imprezy: Turniej Trójmagiczny (trzy zadania dla wybranych uczestników z każdego Domu), Quiz Wiedzy o Świecie Harry’ego Pottera, zabawa fabularyzowana: „Komnata Tajemnic została otwarta”, nocne zwiedzanie zamku (dla chętnych) – zwiedzanie połączone z legendami zamku.
Wydział Rozrywki Niekonwencjonalnej:
przedmioty: quidditch SC (gra czarodziejów, której zasady oparte są o grę znaną z przygód Harry’ego Pottera – zgodnie ze światowymi standardami), rytm i ekspresja (nauka tańców różnych stylów tanecznych), szachy (nauka gry oraz podstawowych strategii) i inne gry planszowe (typu: „Osadnicy z Catanu”), „Wyznawcy Sanguinów” (karciana gra logiczno-strategiczna), gry i zabawy plebejskie (różne aktywności ruchowe na świeżym powietrzu), fabryka głosu (nauka podstaw emisji głosu, technik recytacji oraz wybranych piosenek).
imprezy: Turniej Quidditcha, DanceFeast (wielki turniej umiejętności tanecznych), „Wyznawcy Sanguinów” – finałowa rozgrywka, Turniej o tytuł Minstrela Quevertonu.

Szukaj TUTAJ

Szkoła Tropicieli QUEVERTON w Zamku Gniew
„Tajemnica Rubinowej Fortecy”
Uczestnicy przenoszą się w świat, pełen przygód, nowych, ciekawych znajomości oraz niecodziennych zajęć. Poza starannie dobranymi Mistrzami (wychowawcami), Łuczniczką, Paladynem i Asasynem, niesamowitą atmosferę buduje wielkość i tajemniczość Zamku. Raj dla fanów Śródziemia, Araluenu, Panem! Przednia zabawa inspirowana przygodami bohaterów, jak np.: Will Treaty, Halt O’Carrick, rodzeństwo Pewensie czy Frodo, Bilbo i cała Drużyna pierścienia.
„Tajemnica Rubinowej Fortecy”
Okazało się, że moce Czarnoksiężnika sprowadzonego przez Damaris nie wystarczają, aby pokonać dobrze wyuczonych w swym fachu czarodziejów, wspieranych ochoczo przez tropicieli. Mało tego, uciekając krętymi krużgankami do jednej z czterech wież, w której pozostawił uchylony portal do swej cuchnącej pieczary, upuścił księgę napisaną przez budowniczych zamczyska. Legenda głosi, że jedna spośród opowieści jest historią prawdziwą – tajemnicą Rubinowej Fortecy. Czy czarodziejom i tropicielom uda się rozwikłać zagadkę?
Damaris, przywódczyni Rodu Sanguinów – wrogów Quevertonu, uwięziwszy Catalina w puszczy
kliczkowskiej, poczuła się na tyle silna, aby sprowadzić Ducha Lodu w północne księstwa Krainy. Szczególnie Zamek Gniew był w niebezpieczeństwie, gdyż jako stolica Księstwa i jednocześnie twierdza na lewym brzegu Vistuli, stanowiła zawsze niezwykle ważny punkt oporu. Dzięki jednak odwadze, zręczności i przebiegłości quevertonowskich tropicieli, Duch na zawsze został rozgromiony. I wydawałoby się, że życie w Księstwie uspokoi się na jakiś czas… Jednak rozdrażniona Damaris, wyciągając kolejnego asa z rękawa swej przeczarnej peleryny, nakłoniwszy Czarnoksiężnika do powrotu na swe dawne ziemie, przysporzyła nie lada problemów Ambasadorom Quevertonu. Czarnoksiężnik jednak, którego prawdziwego imienia do dzisiaj nikt nie poznał, musiał po raz kolejny ulec wiedzy i umiejętnościom naszych wspaniałych czarodziejów i opuścić rubinową twierdzę. A że uciekał w wielkim pośpiechu nieoczekiwanie pozostawił po sobie coś, co być może pomoże w dalszej walce z Sanguinami…

Szukaj TUTAJ

Szkoła Iluzjonistów QUEVERTON
Szkoła Iluzjonistów Queverton to idealne miejsce dla tych, którzy pragną pozostawać niezauważeni i działać z drugiego planu, niczym szare eminencje na dworach władców. Atmosferę i niezapomniany klimat budują tutaj nie tylko zamki i warownie, ale również wielkie postaci Quevertonu, podobne do Malcolma ze „Zwiadowców”, członków „Zakonu Feniksa” i innych tajemniczych bohaterów, którzy udzielają nauk młodym adeptom Szkoły.
Szkoła Iluzjonistów to najbardziej tajemnicza sekcja w całej edukacji młodych Quevertonów, to subtelne połączenie umiejętności czarodziejskich, tropicielskich i zwiadowczych oraz przede wszystkim elementy iluzji, alchemii i innych umiejętności, których działanie potrafi zwieść wrogów Krainy na manowce.
Średniowieczne zamki, stroje, fabuła, zajęcia z prawdziwymi iluzjonistami, magiczne triki, oszukiwanie zmysłów… Dowiedz się, co to znaczy konspiracja, intryga, siła i potęga umysłu!
Masz co najmniej 11 lat, umiesz sam zjeść i umyć się ;)? Zakładam, że jesteś fanem literatury fantasy, przede wszystkim serii o przygodach „Harry’ego Pottera”, „Zwiadowcy” czy „Opowieści z Narnii” i chcesz przeżyć podobne przygody, jak bohaterowie brytyjskiego Hogwartu, Araluenu czy Narnii. Marzysz być kimś o wielkich zdolnościach, ale pozostawać niezauważony, jak szare eminencje, a przy okazji nauczyć się tajemniczych trików iluzji? W takim razie z radością przyjmujemy Cię w szeregi Uczniów Szkoły Iluzjonistów.

Kraina Queverton TUTAJ


Szkoła czarodziejów TUTAJ

Szkoła tropicieli TUTAJ 

Szkoła Iluzjonistów TUTAJ

 Queverton na Facebooku TUTAJ